3 Ağustos 2013 Cumartesi

Neden bayan yazılımcı yok

Az önce Bloğunun sıkı takipçilerinden olan ben değerli proje arkadaşım hayatımda tanıdığım en nadir insanlardan olan oscar vermeyi planladığım(konuyu o bilio) Metin Ögtemin bloğunda bir yazı okudum aslında son cümlesi bu yazımı yazmaya teşvik etti.bloğundaki son yazısında tanıdığı ünlü yazılımcılardan bahsetmiş.Adem Aktepe, Mimar Aslan ,Muharrem Taç vb… İşin ilginç tarafı kendinden bahsetmemiş :D adam bahsettiklerinden daha ünlü android ve iosta uygulamaları ve oyunlarıyla çığırlar açtı farkında değil her neyse bu yazılımcıların bence çok tanınma nedenlerinin başında Bir önceki yazımda belirttiğim gibi eğitim videoları çekmeleri ve biz yazılımcıları bu konuda bilinçlendirmeleri ve bunun yanında pek çok değişik yerlerde seminer vermeleridir. Yani adamlar işi hem çok ii biliolar işi bildikleri gibi reklamlarınıda iyi yapıyorlar Peki neden ben bugüne kadar hiçbir bayan yazılımcının video dersini izlemedim aslında windows phone ile ilgili bir bayan yazılımcının bloğundan faydalanmıştım.Fakat bir ses bir reklam odamı olmaz be kardeşim.Hadi bunları yapamadınız.Bari açın bir blog bişeler yazın konu farketmez yani internette bir yeriniz bilemi yok. Bayanlar genelde gördüğüm kadarıyla yazılım konusunda çekimser değiller fakat atakta değiller Misal sınavlarda (Nesneye Yönelik,Web Programlama ,Veritabanı Yönetimi vb…) en yüksek notları almada ve en karmaşık kodları ezberlemedede birincidirler. ve Çokta zekidirler ama tanınmazlar. :D Benimde çok yakından tanıdığım taa 4 sene lisede aynı sınıfta okuduğum bir arkadaşım var (ismi lazım değil kendisi mükemmel biridir.) Bu arkadaşım Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğinde okuyor.Sıklıkla yazılıma dair tartışırız kendisi müthiş biri derslerinde başarılı fakat yazılım konusunda iyi yönlendirilemiyor.Bense elimden geldiğimce ona yardımcı olmaya çalışıyorum olmayada devam edeceğim çünkü o bu alanda ilklerden olsun ve tanınmış ilk bayan yazılımcı olsun diorum fenamı olur.google playda adını yazsam uygulamaları çıksa indirsem 5 yıldız versem veya iosta kendini gösterse beni şaşırtsa çok iyi olur Kendisi derslere, bişeylere yapmaya çok ilgili fakat staj okul bitirme problemlerini kendine dert edio ama haklı inş son senesinde oda kendini bulur uygulamalarını eğitim videolarını veya bloğunu görürüm (arada google play linkimi atıom sağolsun oda indirip 5 yıldız verio :D )inş yakında oda bana link atar der Onur 5 yıldız versene belki bana kızacak yaa nie benden bahsettin sen ne biçim adamsın bana sorman gerekmezmiydi diyecek ama ben onu bunu dinlemem o kadar çok şey bilecen .Hem güzel hem zeki olacan hem yazılımcı hem mühendis adayı olacan bu alanda tanınmıcan yok öle iş Gülen yüzünü soldurduysam affet ama Tanınmak şart bu alanda tanınmazsan işin zorlaşıo . Ben şahsen çok tanınan biri değilim çok ileridede görmüorum kendimi ama sen ve senin gibi bu alanda çalışan o kadar bayan arkadaş varki hepside çok güzel fikirler üretmeleri çok şeyi görmeleri çok estetik ve ince düşünmelerine rağmen tanınmıolar inş bu alanda tanınan sen olursun neden dersen en azından seni ilk tanıyan benim :D derim bak bu benim arkadaşımdı,sen beni tanırmısın o zaman onu bilemem :D allah bilir pardon kimsiniz der :D Hadi kalın sağlıcakla :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder